FANDOM

DinSko
Tilbage til Pelsfri industri

Din Sko er et svensk skomærke. Det er med sine 101 butikker Sveriges største detailkæde i skoindustrien, og 9 ud af 10 svenskere kender til deres sko.[1] Derudover har de også butikker i Norge, Finland og Danmark.

DinSko har sko til folk i alle aldre, og sælger både børne-, dame- og herresko[1].

DinSko ejes af Nilson Group AB, som også ejer Radical Sports og Skopunkten. Nilson Group beskriver sig selv som "etisk bevidste," og at de "tager et socialt ansvar."[2]

Deres etiske politik - som de videresender efter ønske - oplyser: "I vores produkter accepterer vi, bortset fra tekstilmaterialer, kun læder og/eller pels som kommer fra dyr som er blevet opdrættet til kødproduktion, og hvor læderet/pelsen er et biprodukt. Vi accepterer ikke nogen former for skin fra katte, hunde eller karakullam. Vi accepterer heller ikke nogen former for læder/pels fra mink, ræve, kaniner eller noget andet dyr som er blevet opdrættet, fanget eller dræbt for pelsens skyld."

FodnoterEdit

LinksEdit

StatusEdit

Pelsfri!
ThumbsUp Denne artikel omhandler en designer/et modehus/et firma som har valgt at stoppe med at arbejde med pels.
Du kan støtte deres beslutning ved at handle hos dem, og dermed vise at pelsfrihed sælger.